Veelgestelde vragen

Vragen over digitale foto’s

Hoe groot moet een digitale foto zijn voor een mooi resultaat?

 

Over het algemeen is je digitale foto voor al onze producten geschikt als deze een minimaal formaat heeft van 250 KB. Maar hoe groter het bestand, hoe beter het resultaat wordt. Wij raden je dan ook aan je digitale camera op een zo hoog mogelijke resolutie te zetten. Als je niet zeker weet of jouw foto geschikt is kun je gerust contact met ons op nemen.

Hoe kan ik zien hoe groot mijn foto is op mijn computer?

Je kunt zelf bekijken hoe groot je foto is. Ga met je muis op de foto staan en druk op de rechter muisknop. Bij “eigenschappen” kun je zien hoe groot het de foto is. Bij een Apple computer kies je voor “toon info”. Hier zie je hoe groot de foto is in KB’s of MB’s. 1 MB is ongeveer 1000 KB.

Wat is de maximale grootte van een foto of bestand dat ik kan uploaden?

Je kunt bestanden uploaden tot maximaal 15 MB. Als je bestand groter is, kun je ervoor kiezen de foto per post op te sturen op bijvoorbeeld een USB-stick . Ook kun je de foto achteraf per e-mail naar ons toesturen met bijvoorbeeld wetransfer.com. Stuur je de foto per post, dan sturen wij deze altijd weer met het doek mee terug.

Waarom is mijn foto te klein?

Soms is een foto te klein. Dit kan meerdere oorzaken hebben.

– Je kan de foto zelf te klein hebben gemaakt door hem te bewerken of bij te snijden

– Het kan ook zijn dat je e-mail het bestand verkleint tijdens het versturen. Hotmail is hier een goed voorbeeld van. Hotmail verkleint de foto tijdens het verzenden. Je zou in dat geval de foto als “bestand” moeten toevoegen aan de e-mail en niet als “foto”. Op die manier wordt de foto niet verkleind

Kan ik foto’s gebruiken van mijn mobiele telefoon of van het internet?

Tegenwoordig hebben de meeste mobiele telefoon een dermate goede camera dat dit geen probleem zou moeten zijn. Foto’s die je van internet hebt gehaald kunnen ook te klein zijn voor een mooi eindresultaat. Je zou dus eerst goed moeten kijken hoe groot deze foto’s zijn. Als je er toch niet uitkomt, neem dan gerust contact met ons op.

 

Kan ik andere bestanden gebruiken dan een JPG? Bijvoorbeeld tekstbestand of een PDF?

Nee dat gaat helaas niet. De reden dat je alleen een JPG bestand kan gebruiken is omdat wij allen met dit bestandsformaat de beste kwaliteit kunnen leveren.

Vragen over de verzending en levertijd

Wat is de levertijd van onze producten?

Na betaald te hebben via iDeal ontvang je jouw bestelling binnen 3 á 5 werkdagen

Met welke pakketdienst wordt mijn bestelling verzonden?

Wij versturen alle producten met via PostNL

Wat gebeurd er als ik bij de levering niet thuis ben?

Op het moment dat wij je bestelling versturen, ontvang je een e-mail met een track en trace. Dit houdt in dat je precies kunt zien wanneer het pakket geleverd wordt. Als je bij levering toch niet thuis bent, ontvang je een brief in de brievenbus dat het pakket is aangeboden. Bij de PostNL-pakketten kun je deze bij het dichtstbijzijnde postkantoor ophalen of het pakket wordt op een ander aangegeven tijdstip aangeboden.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres geleverd worden?

Ja dat kan. In het bestelsysteem kun je een ander afleveradres invullen. Dit kan bijvoorbeeld je werkadres zijn of een adres van een familielid of vriend.

Kan ik een bezorgmoment of tijd kiezen?

Helaas is dat niet mogelijk. Wel ontvang je voor verzending een e-mail met een track en trace code. Hiermee kun je precies zien wanneer het pakket geleverd wordt.

Krijg ik een track en trace code als mijn bestelling verstuurd wordt?

Jazeker, voor verzending ontvang je een e-mail met een track en trace code. Hiermee kan je precies zien waar je bestelling is en wanneer het geleverd wordt.

 Vragen over bestellen en de uitsnede

Hoe bestel ik?

Dat is heel makkelijk.

– Als je je eigen foto wilt gebruiken klik je op ‘upload nu je eigen foto. Vervolgens kies je een bestand van je computer en klik je op uploaden. Je kiest voor deurposter, vervolgens kies je de soor deurposter. Als laatste geef je de maten op (in centimeters) en klik je op ‘bestel nu’.

– Als je toch kiest voor één van de mooiste foto’s uit onze galerij klik je op ‘bekijk galerij’. Kies dan een van de categorieën en selecteer een foto. Vervolgens kies je weer het materiaal en maten en klik je op ‘bestel nu’.

Hoe maak ik een uitsnede van mijn foto? En hoe werkt het uitsnede systeem?

Je moet gebruik maken van het uitsnede systeem om er voor te zorgen dat de foto scherp wordt gedrukt. Wanneer je dit niet zou doen zou de foto uitgerekt of samengedrukt kunnen worden, wat ten koste gaat van de kwaliteit.

Om een uitsnede te maken, doe je het volgende:

-Wanneer je de maten hebt ingevuld, verschijnt er een lichtvlak over de foto heen. Dit is tot nu toe jouw uitsnede en dus het gebied wat op je poster komt.

-Versleep de hoekjes (de vierkantjes op de bewegende stippellijn) om het selectie gebied groter of kleiner te maken. Ook kun je je selectie verslepen door er op te klikken en te slepen.

-Wanneer je tevreden bent met de uitsnede, klik je op ‘bestel nu’.

Mocht het niet lukken met je uitsnede, neem dan contact met op ons, dit kun je doen door te bellen naar 085- 485 35 02 of door te mailen naar info@alleseigen.nl

De foto past niet goed in de uitsnede, wat nu?

Als alle opties in het uitsnede systeem toch niet de gewenste uitsnede geven, dan kun je ervoor kiezen om ons de uitsnede te laten bepalen. In de meeste gevallen kunnen wij er toch voor zorgen dat de foto goed past en alle essentiele delen op de deurposter vallen. Eventueel kun je contact met ons opnemen en kun je precies omschrijven welke problemen je tegenkomt en wat je graag wilt.

Dit kun je doen door te bellen naar 085 – 485 35 02 of door te mailen naar info@alleseigen.nl

Hoe maak ik een collage

Voor een collage kun je contact met ons opnemen. In overleg maken we dan een collage met de foto’s precies zoals jij wilt.

Dit kun je doen door te bellen naar 085-485 35 02 of door te mailen naar info@alleseigen.nl

Hoe bestel ik een foto met effect?

We bieden leuke en bijzondere effecten aan, welke je foto nog mooier en unieker maken! De meeste van onze effecten worden door een van onze vormgevers speciaal en zorgvuldig met de hand gemaakt. Neem hiervoor contact met ons op.

Kan ik een passe-partout of een witte of gekleurde rand om mijn foto bestellen?

Soms is het wenselijk en mooi om op de voorzijde van jou fotoproduct een witte rand (passe-partout) om de foto te plaatsen. Je kunt hiervoor contact met ons opnemen.

 Vragen over producten, kwaliteit en garantie

Kan ik ook een tekst toevoegen aan mijn foto?

Ja, dat is geen enkel probleem. Neem hiervoor gerust contact met ons op en vermeld daarbij het lettertype, de grote, de kleur, de plaats, etc. Dit kun je doen door te bellen naar 085 – 485 35 02 of door te mailen naar info@alleseigen.nl.

Wat houdt dezen garantie in en hoelang is deze?

Onze garantie is enorm uitgebreid. Ten eerste geven we een volledige “niet goed, geld terug garantie”. Onze “niet goed, geld terug garantie” houdt in dat zodra er ook maar iets niet goed is aan de deurposter, tuinposter, canvas of een van onze andere producten. Laten wij het product opnieuw voor je maken of storten wij het aankoopbedrag direct terug! Daar bovenop geven wij ook 2 jaar garantie op onze producten en nog eens 10 jaar kleurechtheid garantie. Tenslotte bieden wij ook nog een laagste prijs garantie!

Hoe bestel ik?

 

Dat is heel makkelijk. Op het moment dat je je gewenste poster hebt uitgezocht druk je op ‘bestel nu’. Je product wordt in je winkelwagen gezet en als je klaar bent met shoppen druk je op ‘bestelling afronden’. Je wordt doorgestuurd naar de pagina van je bank en je vult je gegevens in. Op het moment dat dat goed uitgevoerd is krijgen wij je bestelling binnen en krijg je hem binnen 5 werkdagen bij je thuis!